Blogroll

28 Nisan 2016 Perşembe

مقاله در باره معاون ریس جمهوری اسلامی افغانستان

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریس جمهور افغانستان




براي داكترجنگ اجازه دهيد! 

اما وقت آن رسیده است که نسل جوان این سرزمین به خاطری آینده خود و به خاطری آبادی این خانه مشترک دست به دست هم داده این وظیفه مقدس را که همانا دفاع از ارزش های مادی و معنوی این مرزو بوم است به انجام برسانند. 


جوانان عزیز:

اگر تاریخ تمام کشور ها را مطالعه کنیم جوانان درتغیرات بزرگ سیاسی نقش بس فعال داشته و بحیث نیرو تاثیر گذار عمل کرده اند. اما نسل جوان افغانستان در هیج تصمیم گیری سهیم نبوده بلکه هر روز قربانی سیاست های دروغی داکتر صاحبان میشوند. 
ای نسل جوان بیاِئید به خاطری رضای خدا ، به خاطر آینده خود ، به خاطروطن خود ، به خاطر ناموس این وطن ...کاری را انجام بدهیم چرا که آینده این مملکت بدست ماوشما است همه امید را به نسل جوان دوخته است. 
اگر نسل جوان در مقابل این بی عدالتی ها خاموشی اختیار کند بدانید که در آینده صد ها پیر و جوان دامن من تو را میگیرد و پرین در قبال این بی عدالتی ها ؟سان میکند چی کرد
اما جواب اش را نه در این دنیا داده میتوانیم ونه در او دنیا چرا که ما وشما صدای عدالت خوایی خود راسر نداده ایم و جوابی هم برایشان نداریم چراکه مقصر این همه ماوشما مبیاشیم. 
نسل سازان کشور: 
یک ضرب المثل داریم " ماهی را هر وقت از آب بگیرم تازه است " بیایم فعلا هم سری وقت است بدون تبعیز قومی ، نژادی، سمتی و زبانی به یک صدا به دولت مردان کشور صدای عدالت خوایی سر دهیم که سه ماه تمام صلاحیت های نظامی را به گفته خودش داکتر جنگ الحاج عبدالرشید دوستم معاون اول کشور اجازه دهد و جزای خود فروختگان و مزدوران آی اس آی پاکستان را بدهد . چرا که ما از جنگ خسته شده ایم ما دیگر هر روز تحمل کشته شدن مادران ، خواهران ، پدران ،برادران خود را نداریم . و ما یتیم شدن برادران خود را بیوه شدن خواهران خود را نداریم ما میخواهیم که به آرامی زندگی کنیم ما هم یک انسان هستیم ما هم حق زندگی کردن را در این وطن ویرانه خود داریم ما نمی خواهیم در کشور های بیگانه مورد حقارت قرار بگیریم ؛ ما میخواهیم که وطن خود را آباد کنیم.
وطنی که همه کشور ها ازنامش به لرزه می آید میترسد و مردم افغانستان را مسلمان ، مجاهد قهرمان... میداند و ما باید مسلمان بودن خود را ، مجاهد بودن خود را ، قهرمان بودن خود را به کشور های که از افغانستان ترس دارند نشان دهیم...
بااحترام 
بشیراحمد " حیدری"

1 yorum: