Blogroll

This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

6 Kasım 2017 Pazartesi

ما عدالت می خوهیم!

ما عدالت می خواهیم !

ولسوالی دشت قلعه ولایت تخار یکی از ولسوالی های امن ولایت تخار بوده در دوران مقاومت از جمله ولسوالی های  بود که تمام  مهاجرین که خانه های شان را ترک نموده  و به این ولسوالی پناه آورده بودند، مردم شریف این ولسوالی خانه هایشان را به مهاجرین تقسیم کردند.
اما بعد از اقتدار حکومت موقعت تا حکومت فعلی وحدمت ملی در این ولسوالی هیچ توجه صورت نگرفته ، بلکه کدر های تحصیل کرده این ولسوالی با مدارک تحصیل شان به کوچه های کابل سرگردان می گردند. و بعضی  ازاین کدر ها بخاطر نداشتن وظیفه دولتی به طرف ایران و کشور ترکیه رفته کار های شاقه را انجام می دهند.
کدر های این ولسوالی در حکومت مرکزی هیچ وظیفه نداشته بلکه زمین های معلمین که از طرف حکومت برایشان توضیح گردیده بود، از طرف مافیای زمین گرفته شده و به نرخ های مختلف به فروش رسیده است .کسی نیست که صدای معلمین  بیچاره را بشنود. از حکومت مرکزی وحدت ملی خواهشمندم  به داد این معلیمن بیجاره برسند.  
همچنان  قابل یاد آوری می دانم که در ادارات دولتی ولسوالی دشت قلعه فساد اداری به حد خود رسیده و هر روز خانه های ریایشی ولسوالی دشت قلعه بدون امر مقامات بالا به فروش می رسد . از این لحاظ درادارات دولتی ولسوالی دشت قلعه تغیرات گسترده بوجود آید.
در غیر آن جوانان بیدار ولسوالی دشت قلعه خودشان دست به کار شده در آن صورت جواب گو اش خودی دولت مرکزی میباشد.
با احترام

بشیراحمد " حیدری"

دور اندیش باشیم!



دوراندیش باشیم !
دور اندیشی ازجمله ویژگی های انسان های موفق است. این ویژگی، ضامن شفاف شدن ابهام های آینده است و تصمیمات آتی را رقم می زند. افراد دوراندیش در مقایسه با دیگران، تصویری شفاف تر از مسائل، رفتارها، واکنش ها و رویدادها دارند.
چنانکه خود می بینید یک تعداد از کدر های ترکتباران افغانستان با ریس جمهور کشوردیدار داشته و من دیدار ایشان را به فعال نیک می گیرم. در این دیدار از ریس جمهور کشور خواستند که جوانان تحصیل کرده ترکتباران در ارگان های دولتی مقرر شوند و همچنان در باره پروژه های عام المنفعه پیشنهادات کردند .
اما بیاید بیبینید که یک تعداد از جوانان نا آگاه ، کم ظرفیت ، یک قدم پیش خود را نگاه کرده وبه جز از خود دیگرها را نمی خواهد در حالیکه خودشان از الفبا سیاست چیز را نمی دانند و دایم در غم جیب های خود شان هستند. ابراز نظر همچو اشخاص به جز از نفاق افگنی دیگر سودی ندارد.
میدانم هرکس اظهار نظرکند. بیاید بیبینید دیگرا به کجا رسیدن مایان به کجا رسیدیم؟
همچنان میخواهم مثال زنده برایشان بدهم " احمد ضیا مسعود، استاد عطا محمد نور امرالله صالح انتقاد میکند ، نارنجک نشان می دهد. اما حق ملت اش را داکتر عبدالله و اشخاص دیگر از حکومت میگیرد. از قوم محترم مردم هزاره استاد محقق دولت را اخطار می دهد ، جوانان شان به تمام کشور ها تظاهرات کرده حق شانرا میخواهد . اما از دولت استاد خلیلی ، سرور دانش و خودی محقق دوباره حق ملت اش را میگیرد .
از مردم شریف ترکتباران یک جنرال صاحب دوستم معاون اول کشور دولت را اخطار داد و از بی عدالتی حرف زد امریکا و اشرف غنی سرنوشت اش را به ترکیه رساند. اما بعضی ترکتباران خود را به حکومت نزدیک کند واز راه سیاست به پیش برود ما آنرا خاین نمک حرام و به نام های این آن نوشته میکنيم. از این لحاظ ما ترکتباران به هیچ جایی نرسیده شب و روز در پشت یکدیگر خود توطۀ میکنیم .
کدر های که به دیدار اشرف غنی ریس جمهور کشور رفتند اینها از تحصیل کرده های ترکتباران هستند اینها به خاطر حق ترکتباران در دوران وکالت ، ولایت و مشاوریت شان کار های مهم را انجام دادند و انجام می دهند.
من شناخت که از دو شخصیت بزرگ محمد عالم " ساعی " و داکتر صاحب نقیب الله "فایق" جوانان با احساس، با دانش ، سیاست مدار ورزیده و با درک عالی که دارند هر وقت در خدمت ملت خود بوده شب روز کارهای ارزنده را انجام دادند. مثلا در دوران وکالت داکتر صاحب نقیب الله فایق صدای عدالت خوایی خود را هر وقت به خاطر ملت و مردم اش بدر کردند و فعلا ریس عمومی نورم و استندرد افغانستان هستند چقدر جوانان ترکتبار را در بست های مختلف جا بجاکردند ومصروف خدمت گذاری به وطن ویرانه ما افغانستان هستند .
همچنان در دوران وکالت و والی بودن جناب ساعی صاحب صد ها جوان را به کشور های مختلف خصوصا به ترکیه فرستادند که در بخش های لیسانس ، ماستری ، دوکتورا تحصیل کردند و بیشتر شان فارغ شدن و بعضی از اینها فعلا هم مصروف فراگیری تحصیل هستند. در زمان والی بودن شان در ولایت جوزجان کارهای چند ساله را در مدت کم انجام دادند یکی از نمونه کارهای شان ساختن سرک های جوزجان ، اعمار مسجد جامع شهرشبرغان ، باسازی ده ها مکاتب وغیره .
کته کانلریمزدی حرمت قلش کیرک دوستلر
بشيراحمد حيدري