Blogroll

15 Mayıs 2016 Pazar

خطاب به دوستم و دوستم یان!


 خطاب به دوستم و دوستم یان!


قرار اطلاع بنده روزنامه ویسا در چاپ امروز خود جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان و قومندانان سابقه شان را به چور وچپاول و تجاوز متهم کرده است .
بنده زمانیکه همچو یک خبر را در سایت خبری "ویسا" خواندم و آنرا با کارکردها و فعالیت های جناب شان که در بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی نشر گردید، مقایسه کردم هیچ باورم نیامد. زیرا اگر چنین چیز بود ده ها رسانه ای دیگر بخاطر پوشش وضعیت امنیتی آن منطقه رفته بودند حد اقل اشاره یی به آن میکردند. از سوی هم اشک سیل بار همان محاسن سفید بیانگر آنست که آن مردم از دست طالب چقدر به ستوه در آمده و با آمدن جنرال صاحب احساس خوشی میکردند. همچنان در یک نوار تصویری دیگر بزرگان مناطق از قوم و ملیت های مختلف نزد جناب شان آمده ممنونیت و آمادگی خویش را اعلان کردند.


اگر وضع همانطوری که "ویسا" ادعا کرده بود ویا باشد چرا فردی از بین آنها برخیسته به معاون صاحب شکایت نکرد ویا رسانه را در جریان نگذاشت!؟ گذشته از آن از اینکه تکنالوژی پیشرفت کرده و تقریبن تمام شهروندان این سرزمین دارای تلیفونهای کمره دار هستند پس چرا آنها این حادثه را فلم برداری نموده به صفحات فیس بوک خود شریک نساختند!؟
و ده ها چرا های دیگر...
اکنون من منحیث یک شهروند افغانستان از خود معاون صاحب اول ، مشاورین و نزدیکان شان میخواهم که باید این خبر روز نامه را جدی گرفته واز مسوول این روزنامه اسناد و شواهد بطلبد . اگر روز نامه ویسا اسناد و شواهد نداشته باشد ، به وزارت اطلاعات و فرهنگ معرفی گردیده و به پنجه قانون سپرده شود تا اینکه اذهان عامه پریشان نگردیده و دیگر علیه خدمتگاران صدیق میهن طوطئه صورت نگیرد.
همچنان معاون صاحب اول ریاست جمهوری کشور نیز این مسئله را جدی پی گیری کنند تا اینکه خیال هواداران و طرفداران شان آرام گیرد و دشمن از دسیسه سازی دست بکشد.
همه خوب میدانیم که هیچ فرد و رسانه یی بدون اسناد و مدرک حق ندارد بر له و علیه فردی چیزی بنویسد ویا حرفی بزند چون همچو یک کار مسوولیت حقوقی و قانونی دارد. به خصوص زمانی که فرد دوم کشور بخاطر پاک سازی مناطق از دست طالبان جیره خور دست به کار های خوب میزند باید تقدیر و تمجید شود؛ نه تحقیر و تهمت!
به نظر بنده اکثر همچو رسانه ها از اینکه به یکی از نهاد و سازمان های ممالک بیگانه ارتباط دارد همچو اخبار را از روی دشمنی فردی، گروهی، زبانی و سیاسی به امر و خواست باداران شان به نشر سپرده زمنیه آماده شده برای وحدت ملی و یک پارچگی را درهم و برهم میزنند.
از سوی دیگر همچو افراد و گروه ها به این باور دارند که با نشر چنین اخبار دور از واقعیت یا معاون صاحب اول دل سرد شده دست از طالب کشی بکشد ویا رئیس صاحب جمهوری نامبرده را به ارگ بخواهد؛ غافل از آنند

که جنرال صاحب دوستم به طوطئه و هرزه گویی های همچو افراد گوش فرا نداده به راه خود که همانا صلح و آوردن امنیت است، ادامه میدهند.

بشیراحمد " حیدری " محصل سال سوم رشته ژورنالیزم کشور دوست ترکیه
 

0 yorum:

Yorum Gönder