Blogroll

15 Mayıs 2016 Pazar

دروغ از خود اندازه دارد .



دروغ از خود اندازه دارد .


یک هفته پیش برنامه فرا خبر طلوع نیوز را میدیدم . گویا که ریس جمهوری کشور دوست و برادر مان ترکیه رجب طیب اردوغان . یکی از شهروندان ترکیه در باره ریس جمهوری ترکیه چیزی نوشته کرد ه و از وی انتقاد کرده باشد . ویک خبر نگار این نوشته را در فیسبوک اش لایک کرده باشد . به خاطری لایک کردن خبرنگار در فیسبوک اش مدت 18ماه برایش جزای حبس داده شد . من این خبر را که دیدم و در این باره تحقیق کردم . دریافتم که تلویزیون طلوع نیوز در باره این خبر معلومات و تحقیق درست نکرده و یک خبری بی اساس بوده وتوعین در مقابل یک ریس جمهور کشوری دوست و برادرمان ترکیه میدانم . من مدت 3 سال میشود که در ترکیه مصروف تحصیل هستم هیج خبرنگار ویا روزنامه نگار را نشنیدم که به خاطری انتقاد کردن حکومت ترکیه ویا خودی ریس جمهورترکیه به شخصی را به حبس محکوم کرده باشد . مثلی که در افغانستان خبرنگار ها .از حکومت افغانستان واز خودی ریس جمهور . ویا ارگان های دیگری حکومتی را به نام های این و آن نوشته میکنند . دولت افغانستان ویا ریس جمهور برایش چیزی نمی گوید . ترکیه هم مانند افغانستان برای خبرنگار ها ویا روز نامه نگار های ترکی چیزی نمی گوید . خبرنگار های ترکیه هم میتواند هر چیز نوشته کند . من از چند روز نامه های ترکیه و از تلویزیون ترکیه یاد میبرم که هر روز خودی ریس جمهور و حکومت ترکیه را هر چیز نوشته میکند ویک روز ریس جمهور ترکیه برای شان چیزی نگفته است . مثلا " روزنامه نیت . روزنامه زمان . روزنامه سخنگو . ویا از تلویزیون . فوکس . 3 خبر ... وبعضی تلویزیون های دیگری ترکیه . هر روز نوشته و نشر میکند . اما بعضی افرادی هستند که در باند های مافیایی ترکیه ویا با تروریست ها ترکیه دست دارد. وقتیکه دستگیرمیشود . خود شان را خبرنگار معرفی میکند . اما دولت میبیند که اینها خبر نگار نیست بلکه تروریست است . بعداً نظر به انجام اعمال شان جزاء داده میشود
من از وزرات اطلاعات فرهنگ افغانستان خواهش میکنم که این قسم اخبار دروغ ودسیسه یی را در مقابل کشوری دوست ترکیه بگیرد . و از خبرنگارهای عزیز تلویزیون طلوع نیوز خواهش میکنم که لطفا اخلاق خبرنگاری را مراعات بکنند . خبرنگارهای طلوع نیوز طرز سوال کردن شان را . طرز نشستن شان را باید خیلی زیاد مراعات بکند اما بد بختانه هیچ مراعات نمی شود .
بشیراحمد " حیدری"
محصل سال دوم ژورنالیزم کشوردوست ترکیه

0 yorum:

Yorum Gönder