Blogroll

15 Mayıs 2016 Pazar

شایسته سالاری نیست

شایسته سالاری نیست
دربعضی از کشور ها انسانها حین تفویض وظیفه لیاقت و شایستگی را در نظر می گیرند . اما در افغانستان، این کار بر عکس میشود؛ چونکه تعصب و زبان پرستی در رگ رگ مردم ما جوش میزند که مثال بارز آن همین رای گیری نامزد وزار میباشد . امروز پارلمان افغانستان ثابت ساختند که به اشخاص توانا، دلسوز و خدمتگذار رای نمیدهند؛ برعکس به اشخاص فاسد و بی بکار رای اعتماد میدهند. باید گفت که یک تعداد وکیل صاحب های که رای رد دادند اینها به اختیار خودی شان نبوده بلکه نظر به مشوره دیگران این کار را انجام داده اند .
حال از شما میپرسم:
جناب وکیل صاحب ها :
شما نماینده های ملت هستید نه نماینده های حکومت فعلی افغانستان!. شما به اشخاصی رای دادید که یک تعداد شان لیاقت وزارت را ندارند. در مقابل به اشخاصیکه با برنامه های کاری و مؤثر در مقابل تان قرار گرفته بودند، رای ندادید..
ریس صاحب اجرائیه و ریس صاحب جمهور: اشخاصیکه واقعا از آدرس ترکتباران معرفی شده بودند واقعا شایستگی وزارت را داشتند و بایک برنانه خیلی خوب به پارلمان رفته بودند . من اینرا به خاطر اوزبک بودنم و یا دوست های شخصی من میشود نمی گویم ؛ بلکه اینها اشخاصی بودند که در حکومت وحدت ملی کاری را انجام میدادند . جناب ریس صاحب جمهور و ریس صاحب اجرائیه!
تا چی وقت شما مردم افغانستان را فریب میدهید؟ مردم افغانستان فعلا هوشیار شده اند و خوب میدانند که چه باید بکنند!. ولی شما از این سیاست دوگانه تان که بالای ترکتباران و قوم هزره انجام میدهید تا چی وقت این کار را انجام میدهید!؟. ولی درگذشته وزرایی که از ترکتباران در کابینه حکومت حامد کرزی بود فعال ترین وزرا بودند . بعضی از دوست هایم شاید من را غلط درک کنند ولی میخواهم که دردی ملتم را بگویم. .
البته باید گفت که در کار امروزی شما هر دو (رئیس جمهور و رئیس اجرائیه) دخیل هستید.
جناب وکیل صاحب ها: شما امروز به مردم افغانستان نشان میدادید که شما گپ های حکومت را نمی گیرید؛ بلکه به آنهایی رای میدادید که واقعا شایستگی اش را میداشت ولی این کار را نکردید افسوس به شما که نماینده ملت افغانستان هستید . البته به آن تعداد از وکیل صاحب که این کار را انجام دادند. زیرا در داخل پارلمان وکیل صاحب های خیلی محترم وجود دارد که همیشه شایسته سالاری را درنظر گرفته اند .
داکتر صاحب عبدالله هیج وقت نمی خواست که علومی وزیر داخله شود و لی داکتر صاحب اشرف غنی با تمام قوت اش به وکیل صاحب های که گپ اش را میگرفت برایشان گفتن که باید علومی وزیر داخله شود ولی این کار هم شد .
با احترام بشیر احمد حیدری

0 yorum:

Yorum Gönder