Blogroll

15 Mayıs 2016 Pazar

تقدیرنامه توسط خود وبه خودش


October 24, 2014Talas
تقدیرنامه توسط خود وبه خودش
https://www.facebook.com/bashirahmad.haidare/posts/605350822902622
امروز در محفلي كه به خاطري تقديراز كار نامه هاي استاذ كريم خليلي معاون اسبق ریاست جمهوری افغانستان در كابل برگذارشده بود. دراین سخنرانی استاذ سرور دانش ویک تعداد از شخصیت های کشور سخنرانی نمودند . در این سخرانی از کارکرد های استاذ کریم خلیلی یادآوری نمودند و قرار بود که در این پروگرام حامد کرزی ریس جمهوری اسبق افغانستان و یک تعداد از شخصیت های ملی و بین المللی اشتراک نماید بنابر بعضی از ملحوظات اشتراک نکردند. این محفل هم توسط برادری استاذ خلیلی برگذارشده بود . استاز خلیلی خیلی خسته به نطرمیرسید به خاطریکه میدان هوایی کابل بنام میدان هوایی حامدکرزی مسما شد . اکادمی نظامی ملی افغانستان به نام اکادمی مارشال فهیم مسما شد ولی به نام استاذ کریم خلیلی هیچ چیزی نامگذاری نشد . از این ناحیه خلیلی در پیش رقیبای سیاسی اش کم بود . از این خاطر برادرش خواست که برای استاذ کاری نماید ولی چیزی را که میخواست ولی آن قسم نشد. کس های که در این محفل اشتراک نموده بودند . استاذ کریم خلیلی را به نام شخصیت مدبر ، شخصیت سیاسی ، عالم ،مجاهد ، خدمت گاری وطن ..... یاد آوری نمودند . بعد از سخنرأني در آخر استاذ کریم خليلي سخنرأني نمود در سخنرأني اش گفت من خيلي پيش تان خجالت هستم ولي اگر اين را ميدانیستم كه شما اين قدر من را تعريف ميكنين هيچ وقت در این پروگرام اشتراک نمی کردم . و باز هم از کس های که این پرگرام را آمده کرده بودند تشکری نمایم و در ادامه سخنرانی گفت . من خوش هستم كه در افغانستان زاده شدم ولي ميخواهم كه در افغانستان تا آخر عمري که دارم زنده گي نمایم و خدمتي به مردم خود انجام بدهم . ميخواهم نظري خودرا در اين محفل و در موقف استاذ خليلي چيزي بنوسيم . اين يك واقعت است كه استاذ خليلي در وقت جهاد افغانستان ، ودر حكومت افغانستان كه چند دوره به حيث معاون دوم رياست جمهوري افغانستان بود در اين مدت به مردم افغانستان و بالخصوص به قوم هاي هزاره كارهاي خيلي زيادي را انجام داد. ولي استاز محقق در حكومت حامد كرزي مخالفت نشان ميداد و اپوزيسيون بود وهر زمان در سخنرأني اش از سهم نداشتن قوم هاي هزاره صحبت مي كرد ولي از قوم هاي هزاره استاذ خليلي نماينده گي ميكرد وبه قوم هاي هزاره خدمت ميكرد . ومارشال فهيم و استاز قانوني در حكومت حامد كرزي به حيث معاون اول إيفاي وظيفه مينمود. تا وقتیکه داکتر عبدالله عبدالله و امر الله صالح وظیفه داشتد در حكومت حامدکرزی چیزی نمی گفت . وقتیکه از وظيفه شان بر طرف شدن اين ها هم اپوزيسيون شدند . جنرال صاحب دوستم وقتيكه راي قوم هاي تركتباران افغانستان را به حامد كرزي وعده كرده بود وبه وعده اش وفا نمود . وقتيكه وعده هاي كه حامد كرزي به جنرال صاحب دوستم وبه قوم های تركتباران افغانستان كرده بود ولي به وعده اش وفا نكرد . جنرال صاحب دوستم را حتا به نام هاي اين آن ياد آوري كرد اما بلاخره جنرال صاحب دوستم هم اپوزيسيون شد ولي در حكومت حامد كرزي كسي از تركتباران افغانستان نبود . اما يك ويا دو وزيري که بود آنها هم از دست شان چيزي نمي آمد وقتيكه در شعبه شان تشريف مي رفتین آنها هم به زبان فارسي صبحت ميكردند . در اصل خود شان از قوم تركتبار وبه نمایندگی از ترکتباران افغانستان وزیرشده بود . من اينها را به خاطري ياد آوري كردم كه جناب استاز خليلي در قوم هزاره کار های زیادی را انجام دادند . استاز محقق اپوزيسيون شد ولي استاز خليلي در حكومت براي قوم هزاره خدمت نمود و حق گرفت . ولي امروز از سخنرأني استاز خليلي كه زياد تر به لعجه هزاره گي صحبت ميكرد. من كار هاي زيادي را انجام دادم ولي تا آخر عمري كه دارم از بي عد التي های مظلومين ، واز عدالت خواهی ها دفاع مینمایم از اين معلوم ميشودکه خليلي ميخواهد در آينده رهبريت قومی هزاره را به دوش بگيرد . چرا که فعلا محقق در دولت است و از این طریق میخواهد که رهبربت را بگیرد . بشیراحمد حیدری

0 yorum:

Yorum Gönder